mandag 10. mai 2010

Skämt

Det var en gång svensken, dansken och den norska som arbetade på taket av den 20 meter höga byggnaden. Efter några timmar de tog lunch.
Svenska: - Ick, hustrun har gett mig osten i dag också, om jag gör ost på morgonen jag hoppar ner från taket.
Dane: - Usch, hustrun har gett mig något annat i dag också, om jag får det i morgon, hoppar jag också.
norska: - Usch, hustrun har gett mig skinka i dag också, om jag behöver det i morgon jag också kommer att hoppa.
Nästa dag hoppade den norska ost och ner. Dane hade leverpastej och hoppade ner från taket. Svensken hade skinka och hoppa.

Nyheten var tre kvinnor intervjuades.
svenska hustru: - yy, om han hade sagt från och med då jag aldrig skulle ha gett honom mer ost.
Danska hustru: - yy, om han hade sagt från och med då jag aldrig skulle ha gett honom något annat.
Norskens hustru: - Titta inte på mig, gör han sin egen lunch.

1 kommentar: